Wednesday, May 22, 2013

Mae Pranom แม่ประนอมยุคใหม่

If you love Thai food and want to learn how to cook Thai dishes, you might want to get to know this Thai Chili Paste brand - Mae Pranom.

 Mae Pranom Thai Chili Paste brand (น้ำพริกเผาตราแม่ประนอม) has been around in Thailand for a long time. It has been well known not only to Thais, but to foreign consumers as well for its premium authentic Thai sauces and seasonings. More importantly, all products do not contain any artificial colours, MSG or preservatives for safe consumption.

The founder of the company, Mae Pranom, is still alive and well today. She recently made a rare public appearance at the THAIFEX, The World of Food Asia Exhibition, in Bangkok, Thailand, on May 22, 2013.

Phiboonchai Maepranom Thai Chili Paste Co., Ltd. was established in 1959 by Mr. Sirichai and Mrs. Pranom Daengsupha and began with only a single product of Thai Chili Paste in glass bottles under the trademark “MAEPRANOM BRAND”. Later, the business evolved and has grown to be one of the leading manufacturers of Chili Pastes, Dipping Sauces, Curry Pastes, and Instant Seasonings under “MAEPRANOM BRAND” and “SIAM KITCHEN BRAND”.

Maepranom Brand products continue to grow in the major markets like Asia, and Europe as well to gain the acceptance and reputation in overseas market around the world as one of the best serves of Thai cuisines. This has brought them the most pleasure of being part of the national export income generators. The company aims to make the highest quality products as widely available as possible.

Today, Mae Pranom empire is still keeping its business within the family. The operation and management are handled by the 2nd and 3rd generations of the Phiboonchai & Maepranom families. Picture below shows Mae Pranom and her family; from left son-in-law, daughter, Mae Pranom, daughter, granddaughter.


This year, Mae Pranom's booth made a "WOW" effect to everybody with this modern and stunning blue-hued design. It changes the feel of how people once viewed Mae Pranom brand to be something old-fashioned, but now sophisticated and up-to-date. The person responsible for this booth designing is "Karb" Suthipong Suriya, who is a Thailand-based food stylist and food branding designer.

Top view of entire booth with the original logo of Mae Pranom.


เริ่มจากกระบวนการคิดเริ่มต้นจากการวิเคราะห์ถึงตัวของวัตถุดิบและผลิตภัณฑ์ อาหาร เพื่อให้เข้าถึงแก่นแท้ที่จะดึงออกมาเป็นตัวเดินเรื่องในการทำดีไซน์ทั้งหมด ซึ่งในที่นี้ผลิตภัณฑ์ตราแม่ประนอมได้เป็นผู้ผลิตและจำหน่ายสินค้าประเภท น้ำพริก น้ำจิ้ม น้ำพริกแกง เครื่องปรุงรสกึ่งสำเร็จรูปและผลิตภัณฑ์อื่นๆ โดยจะมีส่วนผสมของพริกซึ่งมีสีแดง ส้ม ถูกบรรจุอยู่ในภาชนะรูปทรงต่างๆ สีสันของวัตถุดิบอาหารเหล่านี้โดดเด่น ชวนสะดุดตา 
  
ในส่วนของดีไซน์จะต้องกำหนดทิศทางเพื่อส่งให้ตัวของผลิตภัณฑ์สินค้า อาหารโดดเด่น การเลือกสีจึงมีความถูกต้องแม่นยำที่สุด ซึ่งเป็นสีที่เหมาะสมลงตัวและเป็นคู่สีสากลนั่นก็คือ การหยิกยกเลือกใช้สีน้ำเงินมาเป็นตัวขับสีแดงให้ชัดเจนและโดดเด่น นี่จึงเป็นที่มาของการเลือกใช้คู่สีที่มาจากตัวของวัตถุดิบ

The booth has a very impressive "Living Room" section with teal-colored couch, and old black&white photos of Mae Pranom on the wall. It gives visitors a great sense of welcoming.

This "Living Room" has quickly turned into a photobooth, with constant visitors dropping by for photo opportunities with Mae Pranom and her family.
ภายในบู้ธยังมีเรื่องเล่าของแม่ประนอมโดยนำภาพเก่าสีขาวดำมาใส่กรอบให้ดู คลาสสิกแขวนบนผนังสีน้ำเงิน พร้อมกับมีโซฟาและโต๊ะเล็กๆ ด้านข้างให้ดูเป็นห้องรับแขกที่สามารถอยู่ในครัวได้อย่างมีสไตล์

With the entire booth splashed with dynamic color of blue, the overall color scheme works well together with orange and red colors of products and props.
การจัดดิสเพลสินค้าให้ดูเสมือนเป็นแกลอรี่ โดยนำผลิตภัณฑ์สินค้าต่างๆ จัดวางใส่ในตู้ พร้อมกับมีพร๊อพหรืออุปกรณ์ที่เกี่ยวข้องและต่อเนื่องกับวัตถุดิบ จำพวกวัตถุดิบอาหารต่างๆ ที่นำมาปรุงอาหารได้ แต่กำหนดโทนสีเพื่อให้ไปด้วยกัน เช่น สีแดงจากพริกและมะเขือเทศ สีขาวจากข้าวสาร กระเทียม วุ้นเส้น สีน้ำตาลจากขิง มันฝรั่งและข้าวกล้อง เป็นต้น มาวางประกอบสินค้าให้ดูมีไลฟ์สไตล์สวยงามและกลมกลืนกัน

Each corner was designed to be homey and stylish to attract visitors.

Products are effectively displayed with combinations of color scheme, decorated with fresh ingredients of sauce and spices, such as garlic, peppers and tomatoes.
การจัดดิสเพลสินค้าให้ดูเสมือนเป็นแกลอรี่ โดยนำผลิตภัณฑ์สินค้าต่างๆ จัดวางใส่ในตู้ พร้อมกับมีพร๊อพหรืออุปกรณ์ที่เกี่ยวข้องและต่อเนื่องกับวัตถุดิบ จำพวกวัตถุดิบอาหารต่างๆ ที่นำมาปรุงอาหารได้ แต่กำหนดโทนสีเพื่อให้ไปด้วยกัน เช่น สีแดงจากพริกและมะเขือเทศ สีขาวจากข้าวสาร กระเทียม วุ้นเส้น สีน้ำตาลจากขิง มันฝรั่งและข้าวกล้อง เป็นต้น มาวางประกอบสินค้าให้ดูมีไลฟ์สไตล์สวยงามและกลมกลืนกัน


Consultation room provides privacy and comfort in style.

Cooking demonstration of the original Thai Chili Paste น้ำพริกเผาแม่ประนอม.


Front counter displays

Cooking demonstration with Mae Pranom's products.


















Media interview
 
It was such an honor to meet with Mae Pranom in person. She is so kind and genuine.

Hats off to Karb, Suthipong Suriya, the person behind the success of this booth designing.

Products of Mae Pranom could be purchased at most Asian grocery stores in the United States. 

4 comments:

Kendo P said...

สวยงามมากกก

Anonymous said...

ภาพสวยมากๆๆๆๆๆๆๆ

Jakkaphan S said...

ภาพสวยมากๆเลยพี่เอมี่ ^^

Un Believable said...

รสชาดความเป็นไทย....บนจานที่เริดหรู
..เสริฟ พร้อม"รอยยิ้ม"ของคนไทย